Skip Navigation
 

Koronacja za wykupienie Malborka

Gdańska golgota Edwarda IV

38. POD CZARNYM KRZYŻEM

Z Mieczem Ręka

Krzysztof Zieliński, COFNIĘTA METRYKA – Zaskakujące są wynik wykopalisk prowadzonych w Gdańsku: w okresie renesansu i średniowiecza miasto było rozleglejsze niż dotychczas sądzono; Rzeczpospolita, 17 VIII 2006, s. 1, 9

Gdy w I poniedziałek Stanu Wojennego przyszłem do Kozy Miejskiej, by rewindykować Mieszka Bolesławowica jako historycznego Hamleta z Płocka, to Profesor Leciejewicz siedział nad korektą Szczecina we wczesnym średniowieczu. Odpowiadał półsłówkami i robił miny Jak Góral w Kieszeni to Marszałek w D... Poirytowany powiedziałem Mieszko I budował Drugi Londyn a on się babrze w prochu. Myślał że przyszedłem go aresztować. Wtedy datowano w TVP kamienną groblę forteczną z Dąbia na Stare Miasto na 1500 lat pne

Ja to uzupełniałem, że grobla wymagała mostu wiszącego z Łasztowni na Wały Chrobrego, a ponieważ grobla była ze skandynawskiego kamienia balastowego to do Szczecina przybywały statki balastowe czyli KOGI, których miecze musiały być wykuwane w Gdańsku – i stąd herb Gdańska Z MIECZEM RĘKA. W Gdańsku kamień balastowy nie grał roli, bo balastem była ruda szwedzka i osmund czyli surówka hutnicza.

Osmund znaczył Wschodnie Miasto, co odnoszę do Rygą, którą zbudował warsztat STALOWNI KIELECKICH podczas najazdu Posejdona. Wspaniały Gdańsk zbudował Posejdonida Ogiges-Aigialos po po Wojnie Bogów. Spław wiślany mógł być na tratwach, ale pływanie kanałem Dźwina-Dniepr – bez czego się metalurgia ryska obejść nie mogła – wymagało szkut, nazywanych w Europie Zach. berlinkami. Przeróbka na Kaszubach rudy szwedzkiej spławianym Wisłą węglem koksującym nazywała się Żelazem Gdańskim; statki wiozły do Gdańska rudę i osmund a ładowały pszenicę i żelazo.

Gdy pod ratuszem gdańskim odkryto konstrukcje drewniane to prosiłem o próbki dendrologiczne, ale gdańscy archeolodzy „nie ryzykowali”, bo groziło to krzyżackiej metryce Gdańska. Te fekalium upadło, gdyż dr Bobowski z Uniwersytetu Zielonogórskiego znalazł miasto Zygmunta II. Jednak podczas mej ostatniej wizyty w Gdańsku, w r. 2009, w urzędzie konserwatora miejskiego mówiono mi, że pale fundamentowe na Wyspie Spichrzy – a więc mieście Zygmunta II – były tak skamieniałe jakby miały TYSIĄCE LAT, więc cofnięto URZĘDOWO budowę tych Spichrzy do czasów PRZEDKRZYŻACKICH.

Na dzbanie po miodzie jest orzeł polski, gryf pomorski, Tusk kaszubski i profil Barbary Radziwiłłówny. Dolne Miasto zostało zbudowane przez armię po klęsce związku szmalkaldzkiego. Karol V zapowiedział oderwanie od Polski Pomorza i Mazowsza więc trzeba było fortyfikować Gdańsk, gdzie armia cesarska miała iść przez Poznań, aby z flotą niderlandzką uderzyć w górę Wisły. Jako protektor protestantów wystąpił jednak Sulejman Wspaniały, więc tłumaczyłem, że zegar z r. 1548 w Stuttgarcie jest pamiątką TEGOŻ protektoratu, bo Polacy UCIEKLI z Turyngii, żeby Sulejman musiał walczyć na 3 fronty, dzięki czemu zdobyli Powołże.

Odkrycia na Dolnym Mieście są POTWIERDZENIEM mej interpretacji odkrytych w kościele św. Mikołaja tysięcy czaszek, jako reliktu Rzezi Gdańska. Wezwanie św. Mikołaja jest przedkatolickie i handlowe. Targ Kaszubski był pod zamkiem GOCKIM więc gdy zaczęła się rzeź to załoga rzuciła się na ratunek – na co czekali ukryci Brandenburczycy, którzy po oddaniu zamku Krzyżakom udali się na podbój Pomorza Zachodniego – choć dane mówią o rzezi "po zdobyciu zamku".

Gdańskie kościoły staromiejskie są jednej szkoły muratorskiej, poza św. Elzbietą, który zbudowali Krzyżacy na miejscu targu Kaszubskiego. Sakralne budownictwo halowe zostało potępione przez Rzym na Zjeździe Gnieźnieńskim, wobec czego wszystkie kościoły halowe trzeba dotować PRZED ROKIEM 1000.

Czaszki w kościele św. Mikołaja świadczą, że kościół był na planie obecnym a Wyspa Spichrzów, gdzie odkryto relikty średniowiecznych murów obronnych, już istniała. Po RZEZI GDAŃSKA ceny żywności w Europie północno-wschodniej wzrosły kilkakrotnie na skutek ceł krzyżackich, a po odzyskaniu Gdańska ROKWITŁA HOLANDIA. Cromwell uzasadnił w Izbie Gmin Akt Nawigacyjny STRATEGICZNYM ZNACZENIEM HANDLU BAŁTYCKIEGO, ale zniszczył Żelazo Gdańskie, co spowodowało niewypłacalność Szwecji i Szwedzki Głód. Potop został sfinansowany jednak nie tylko przez Mazarina i Cromwella, ale i wynalezionym przez Szwedów PIENIĄDZEM WIRTUALNYM, co przypisuje się Anglikom. Cromwella kupił od Braci Czeskich wałbrzyski patent na hutnictwo koksowe, co przekształciło państwo korsarskie w imperializm, gdyż na Żelazie Gdańskim wisiały 3 imperia: holenderskie, hiszpańskie i portugalskie.

Wyszło na moje, bo archeolog Muzeum Narodowego w Malborku oświadczył, że ŻADNEGO WCZESNOŚREDNIOWIECZNEGO GDAŃSKA NIE BYŁO, gdyż obecny Gdańsk Staromiejski został zbudowany na SUROWYM KORZENIU przez jedną szkołę muratorską - jak świadczy fundament Ratusza NA BAGNIE. Na obrazie Gdańska Golgota Edwarda IV w 1473 r. Długiego Targu NIE MA a Dwór Artusa jest frontem do Ratusza. Fundatorką obrazu była siedząca tyłem Polska Joanna Dark, która Dokazuje na głównym ołtarzu ołtarzowym katedry hamburskiej. Król Kazimierz wygląda na Żyda jako SALOMON.

11- LISTOPADA 2013

Obejrzałem na kanale Polsat HISTORY po raz II film naukowy BITWA POD VISBY 1361. W masowych grobach pochowano gotlandzkich chłopów z pospolitego ruszenia w ZBROJACH choć bez broni i ozdób, co jest Fenomenem.

Duńscy zwycięzcy pogardzili ciekawymi i kunsztownymi zbrojami, z których niektóre pamiętały Wikingów. Naukowa interpretacja tego fenomenu jest jednak dla mnie nie do przyjęcia, choć słuszna jest uwagą, że były to zbroje PRZESTARZAŁE. Były bowiem wytwarzane techniką KOWALSKĄ, która wówczas nie miała sensu, gdyż w Gdańsku produkowano masowo zbroje ze SPRĘŻYSTEJ BLACHY WALCOWANEJ ze stali stopowej, dużo lżejsze, umożliwiające całkowite pokrycie rycerza i konia.

Dr Pigoń z AEOL mówił mi, że w Anglii napracowano się nad stworzeniem łuku zdolnego przebić francuską zbroję z wojny stuletniej – i zrobiono takowy, tylko że waży 40 kg i wymaga niezwykłej siły. Ponieważ Anglicy mieli zbroje z Gdańska to Kapetyngowie mogli się im przeciwstawić po Urzędowej Likwidacji Francji w Bretigny w 1360 r. tylko dzięki dostarczeniu im przez Kazimierza Wlk artylerii turkiestańskiej – z której to racji w Parlamencie paryskim zawieszono portret Kazimierza jako ZBAWCY FRANCJI.

Wczoraj obejrzałem po raz II angielski film o WOJNIE DWÓCH RÓŻ, który Protestuję. Do filmu wlepiono bowiem Dwie Bitwy, których NIE BYŁO. Nie było bowiem bitwy królotwórcy Warwicka-BUNTOWNIKA z Edwardem IV na Północ od Londynu, którą jakoby Wygrał, oraz bitwy Warwicka kanclerza Małgorzaty z Edwardem IV, którą Przegrał. Była natomiast bitwa Warwicka Kanclerza Małgorzaty i wodza francuskich wojsk Małgorzaty w południowo-zachodniej Anglii z Edwardem IV, który zabił Warwicka i wziął do niewoli Małgorzatę, aby następnego dnia zamordować znajdujących się w Tower męża Małgorzaty Henryka VI i ich syna księcia Walii.

Te Dwie Bitwy miały zamazać KOMPROMITUJĄCE dla Edwarda fakty: Chciał zlikwidować blokadę Anglii przez Hanzę i odwiedzić przy okazji Brugię, i dlatego wziął ze sobą lorda-majora Londynu., ale dostał się do polskiej niewoli, oraz zamordowanie trzymanych w Tower Henryka VI i jego Księcia Walii.

Na wieść o niewoli Edwarda IV Królotwórca popłynął do Francji żeby się pogodzić ze swym Największym Wrogiem Małgorzatą. Kazała mu Uklęknąć przed jej stołem i poszła do Kościoła, żeby odreagować SZOK i naradzić się.

Jego propozycje zostały przyjęte, ale w Gdańsku zawarto Pokój, na mocy którego londyńska City zapłaciła 4 miliony grzywien srebra okupu, wobec czego Edwarda uwolniono. Londyn był wierny Edwardowi, który po zebraniu armii udał się na Zachód, gdzie rozgromił Małgorzatę i Warwicka, kończąc tym Wojnę Dwóch Róż.

Memling nie był Holendrem czy Flamandem, ale Gdańszczaninem, którego nazwisko znaczyło Z KŁAJPEDY. Jego największym dziełem jest Pasja w Gelerii Sabaudzkiej, przedstawiająca gdańska Golgotę Edwarda IV. Był to dar Kazimierza IV dla bratanka Krzysztofa Kolumba - apanażysty z genueńskich kolonii na Krymie.

Wielki skarb piratów. Paweł Beneke – najsłynniejszy kaper na Bałtyku (msn.com)


DO RZECZY zafirmowało ten antypolski paszkwil Anonima. To ZAPOWIEDŹ tego, co czeka nas po zwycięstwie Szczepionkowców.

Hans Memling: Niezła sztuka. Sztuka dla każdego – od amatora do konesera

https://culture.pl/pl/tworca/hans-


"Informacje źródłowe o artyście są skąpe. 30 stycznia 1465 został wpisany na listę obywateli miasta Brugii jako syn Hermana, urodzony w niemieckim mieście Seligenstadt (położonym nad Menem). Między 1470 a 1480 zawarł związek małżeński z Anną Valkenaere. W tym okresie nabył też trzy domy w centrum Brugii. Należał do grona najbogatszych mieszkańców miasta, nie był jednak członkiem tamtejszego cechu malarzy. W latach 1473-1474 wstąpił do bractwa religijnego przy kościele Mariackim w Brugii. Znane są nazwiska dwóch wyzwolonych na mistrzów uczniów Memlinga. W 1487 artysta owdowiał, sam zaś zmarł 11 sierpnia 1494 r. osierocając trzech nieletnich synów.
Niewykluczone, że Memling zdobywał naukę w Kolonii, w warsztacie Stephana Lochnera (zm. 1451)"

Hans Memling „Dyptyk Maartena van Nieuwenhove”


Ja: O Hansie Memlingu nic pewnego nie wiadomo. Nazwisko znaczyło Ten z Kłajpedy. Według mnie to był gdańszczanin przygarnięty przez Polską Joannę Dark, KTÓRĄ PORTRETOWAŁ. PJD była mieszczką hamburską z Sojuszu hambursko-polskiego: MY WAM POMOŻEMY POKONAĆ KRZYŻAKÓW A WY NAM POKONAĆ ANGLIKÓW, wobec czego Hamburg przysłał Dziewicę Orleańską, która się Krzyżaków NIE BAŁA i Polacy szli za nią W OGIEŃ.

PO ZWYCIĘSTWIE w r. 1466 Memling namalował SĄD OSTATECZNY z Joanną jako ARCHANIOŁEM, który zaprowadził Polaków do ZWYCIĘSTWA – bo lubiła pohasać na koniu z zbroi. 4 lata później w r. 1470 znowu okazała się potrzebna politycznie wobec klęski Polaków pod Wrocławiem, którzy za Rozejm oddali Węgrom m.in Krym. Wobec tego król wysłał Joannę do Genui dla uregulowania apanaży królewskich dla Kolumbów, które były płacone z trybutu za kolonie genueńskie na Krymie, który Genua musiała teraz płacić Węgrom.

Ponieważ Gdańska Golgota Edwarda IV była w roku 1471 (Heinz Neukirchen, transpress VEB Verlag fuer Verkehrswesen, Berlin 1976, s. 90) a Memling malował ją z autopsji i w obecności Joanny (obróconej tyłem) oraz jej matki i podrośniętego Dzieciaka, który na dyptyk Maartena van Nieuwenhove jest niemowlakiem, to Memling na tym Autoportrecie jest w pozie MODLITEWNEJ Przed synem Kazimierza Jagiellończyka.

Gdańska Golgota jest obrazem RENESANSOWYM, który to styl Memling przyswoił sobie we Włoszech. GOLGOTĘ malował z pamięci w GENUI dla ŻAKA Krzysztofa Kolumba. Potem Joanna z Memlingiem udali się Renem do Brugii, gdzie Joanna zakupiła posesję na ambasadę polską i pozostawiła Memlinga, żeby pilnował Kapitału i Budowy, w jaki to sposób został jednym z 3 najbogatszych obywateli Brugii.

Joanna wróciła do Polski, a ponieważ była udziałowcem Kontrybucji Angielskiej to ufundowała ołtarz główny wspaniałej katedry hamburskiej z metryką LUBLIN, który był wówczas Stolicą Polski, na którym Popisuje Się. Katedrę hamburską rozebrali Prusacy w ramach NISZCZENIA pamiątek po Joannie, ale fasadę ołtarza Joanny kupili na licytacji Anglicy a skrzydła kupiec wałbrzyski, który podarował je MALBORKOWI.

Prusacy, aby okpić polaczków, PODMIENILI też metryki GOTYCKIEGO Sądu Ostatecznego z RENESANSOWĄ Golgotą Edwarda IV – że to niby Sąd Ostateczny zabrał Edwardowi IV Beneka, gdy to jest argument, że Memling był PIERWSZYM NIDERLANDZKIM MALARZEM RENESANSOWYM, zafundowanym przez Polską Joannę Dark. Tłumaczenie, że Sąd Ostateczny Memlinga jest Pierwszym Niderlandzkim Obrazem Renesansowym jest SZALBIERSTWEM. Pierwszym Niderlandzkim Obrazem Renesansowym była kopia GOLGOTY Memlinga.

Z tego wniosek, że Joanna nazywała się po dolnoniemiecku Maartena van Nieuwanhove? Na starość CHWALI się, że TO ONA wygnała biskupa z Zamku Biskupiego, wobec czego Rezydencja Królewska na Długim Targu została przebudowana na Trzy Kamienice.