Skip Navigation
 

26. ARCHITEKTURA NIEMIECKA

Breslau - wandalska Brama Sławy

https://marucha.wordpress.com/2021/03/22/wolne-tematy-22-2021 – Ad. 10// Pan Rubes pisze, że na tagu BIAŁOKAMIENNA MOSKWA Ktoś napisał, iż bezpośrednio po wojnie jego ojciec pracował przy odbudowie wrocławskiego Dworca Głównego, gdzie Naliczył 8 PODZIEMNYCH POZIOMÓW. W związku z tym przypomniałem sobie taka oto historię:

Po śmieci Stalina Wyproszono z Wałbrzycha Sowiecką Armię, która chciała się dostać do Skarbca Hitlera, który był podziemnym miastem. W Te Pędy Wyrzucono SAr z wrocławskiego Dworca Głównego.

Ustawiono pompy dla odwodnienia użytkowanych przez SAr podziemi dworcowych, których miało być 3. Woda opadła jednak tylko o 2 metry. Dano więc wodę dworcową do analizy, gdzie stwierdzono Dopływ Wody z Oławy.

Otóż SAr opuszczając chwilowo WDGł otworzyła grodzie i zalała podziemia wodą z Oławy. Gdy Głupie Polaczki dały sobie spokój to zamknięto grodzie, wodę wypompowano i SAr użytkowała dalej Wrocławskie Metro Forteczne do roku 1984. Na Maślicach z górnych pięter widać było wyjeżdżające z podziemi pociągi z czołgami Do Remontu a najbliższy poligon pancerny był w Borach Dolnośląskich.

W r. 1997 nałożnik Hitlera Bronisław Geremek i Leszek Miller wywieźli tym metrem z Największego Skarbca na Świecie archiwum Sejmu Śląskiego (2175 pne – 1944 ne) do Niemiec. Było to po śmierci Majora Siorka, znawcy wywiadu Bundesdinstu, który po opublikowaniu w Słowie Polskim mego artykułu o Fortecznym Metrze Wrocławskim umarł nagle a jego archiwum ZAGINĘŁO. Przy budowie WMFo zginęło 400 tysięcy wrocławskich Polaków.

Na mocy kapitulacji Prus w Ołomuńcu w r. 1850 zlikwidowano Twierdzę Fryderycjańską – II w Europie po Twierdzy PARYŻ. Festung Breslau wystawiono na licytację, gdzie zakupiło ją Świdnickie Towarzystwo Kolejowe, które zrobiło na tym Kokosy, gdyż cena gruntów budowlanych wzrosła WIELOKROTNIE. Powołano spółkę akcyjną Koleje Dolnośląskie, skąd DWORZEC WROCŁAWSKI w Szczecinie.

Cytadelę Fryderycjańską podzielano na 3 części: Magazyny Kolejowe, Dworzec Górnośląski i Dworzec Główny z wiaduktem fortecznym, teraz Kolejowym, który był kopią wiaduktu fortecznego między zamkami ŁAGIEWNIKI a BRODY Popiela Gnuśnego w Kruszwicy za kontrybucję francuską.
 
 
« powrót|drukuj